مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 05:502021-05-02اجتماعي

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در زنجان


سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال خبر داد و گفت: -  سکینه بیگلری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان از اجرای طرح های دارای کودک پنج و 6 ساله در سامانه غربالگری اضطراب کودکان ثبت نام کنند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: خانواده های دارای کودک پنج تا 6 ساله می توانند با مراجعه به سامانه تعیین شده نسبت به ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند، پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام شده تا در صورت لزوم و مشاهده علائم در کودکان, به مراکز مشاوره برای اقدامات تخصصی معرفی شوند.

وی ادامه داد: شایع ترین اختلال در دوران کودکی اضطراب است که در بسیاری از مواقع علایم آن با فرایند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می شود و مانع تشخیص و مداخله به موقع می شود.

بیگلری افزود: اضطراب کودکی، پدیده ای گذرا نیست و در صورت عدم توجه و درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی در فرد می شود و یا منجر به افسردگی, سوء مصرف مواد و مشکلات عدیده ای در ازدواج و روابط زناشویی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در زنجان

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در زنجان