مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-02سياسي

دستمال آغشته به خون ناصرالدین شاه


مجموعه جهانی کاخ گلستان در مناسبت سالروز ترور ناصرالدین شاه، تصویری از دستمال آغشته به خون این شاه قاجاری را رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این دستمال با شماره اموال 1302 به ابعاد 38 در 28 سانتی متر هم اکنون در گنجینه کاخ گلستان نگهداری می شود که تصویری از آن به نمایش گذاشته شده است.

روی دستمال نوشته شده: دستمال شاه شهید است که در هفدهم ذیقعده روز جمعه برای بستن خون دهان زخم تپانچه که به زیر سینه چپ خورده از جیبش درآورده کنار آنرا پاره کرده به توی زخک داخل نموده که برای حرکت دادن جسد خون نیاید و این قسمت دیگر را بطور یادگار خون آلوده نگاه داشتم.

بعدازظهر جمعه 17 ذیقعده 1313/ دکتر شیخ محمد امضای زیر متن به دکتر شیخ محمد خان احیاء الملک اشاره دارد که در روز حادثه ترور ناصرالدین شاه قاجار در حرم عبدالعظیم حضور داشت.

درباره ترور ناصرالدین شاه در منابع تاریخی آمده است: صبح جمعه هجدهم ذیقعده 1313 قمری (برابر با دوازدهم اردیبهشت ماه 1275خورشیدی) ناصرالدین شاه قاجار به شکرانه پنجاهمین سالگرد سلطنت به زیارت حضرت عبدالعظیم در شهر ری رفت اما رویای جشن پنجاهمین سال سلطنت را واقعیت هولناک قتل او درهم شکست.

میرزا رضا کرمانی، قاتل ناصرالدین شاه، در نقطه ای او را به گلوله بست که چندسالی پیش تر به دستور شاه قاجار، سیدجمال الدین اسدآبادی را بازداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستمال آغشته به خون ناصرالدین شاه

دستمال آغشته به خون ناصرالدین شاه