مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 07:402021-05-02اقتصادي

مجوز قانونی برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال وجود ندارد


معاون قضایی دادگستری کل استان همدان گفت: در کشور هیچ مجوز قانونی برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال(بیت کوین) صادر نشده و بانک مرکزی صراحتاً به صورت رسمی ممنوعیت فعالیت در این حوزه را اعلام کرده است.

- ایسنا/همدان معاون قضایی دادگستری کل استان همدان گفت: در کشور هیچ مجوز قانونی برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال(بیت کوین) صادر نشده و بانک مرکزی صراحتاً به صورت رسمی ممنوعیت فعالیت در این حوزه را اعلام کرده است.

عباس نجفی در رابطه با موضوع تب خرید ارز دیجیتال یا بیت کویین در فضای مجازی اظهار کرد: بیت کوین یک رمز ارز یا به قول عوام پول دیجیتال است که فقط در فضای مجازی معنا می یابد و مانند اسکناس یک پول چاپی و فیزیکی قابل رؤیت نیست و توسط هیچ دولت، نهاد یا بانک مرکزی کنترل و نظارت نمی شود و در واقع مبادلات خود اشخاص است که در این حوزه تعیین کننده است.

وی با اشاره به اینکه در ایران از یک دهه اخیر بحث بیت کوین به شدت مورد توجه و تبلیغ کاربران قرار گرفته است، تصریح کرد: ابهامات زیادی درباره ارز دیجیتال در تمام کشورها وجود دارد چراکه هیچ دولتی به صورت رسمی، مسئولیت و پذیرش این موضوع را به عهده نمی گیرد و یکی از اساسی ترین ایراداتی که بر این نوع مبادلات وارد می شود عدم نظارت از سوی دولت ها بر این نوع نقل و انتقالات و آثار تبعات آن بر وضعیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز قانونی برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال وجود ندارد

مجوز قانونی برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال وجود ندارد