مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-05-02سياسي

توافق تاجیکستان و قرقیزستان در مورد آتش بس کامل


نشست کمیسیون تعیین و علامت گذاری مرزهای تاجیکستان و قرقیزستان تحت ریاست روسای نهادهای امنیتی دو کشور با تصویب پروتکل آتش بس کامل به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست کمیسیون تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی تاجیکستان و قرقیزستان تحت ریاست سید مومن یتیم اف و قمچی بیک تاشی اف روسای نهادهای امنیتی دو کشور در باتکند قرقیزستان با تصویب پروتکل مرتبط به پایان رسید.

در جریان بررسی اوضاع در مناطق مرزی، هر دو طرف با ابراز تاسف از آنچه رخ داد به ی دو مردم برادر، آمادگی خود را برای حل مسائل مرزی موجود در روحیه درک و اعتماد متقابل اعلام داشتند.

رییس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان بعد از این جلسه در دیدار با خبرنگاران، گفت و گو با طرف قرقیزی را که با ابتکار  سران دو کشور انحام گرفته بسیار موثر عنوان کرد و گفت: آنچه که در مناطق مرزی اتفاق افتاد، هرگز نباید تکرار شود.

وی افزود: مردم دو کشور طولانی مدت در کنار هم زندگی می کنند، روابط بسیار دوستانه دارند و هیچ ادعای خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.

لذا ما سیاستمداران باید تمام مسائل را در چارچوب قانونی حل و به مردم خود امکان زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق تاجیکستان و قرقیزستان در مورد آتش بس کامل

توافق تاجیکستان و قرقیزستان در مورد آتش بس کامل