مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 08:202021-05-02اقتصادي

وضعیت ذخایر سد کرج و طالقان مناسب است


مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای البرز گفت: وضعیت دو سد کرج و طالقان خوب است و نگرانی در خصوص ذخیره آب این سدها وجود ندارد.

- ایسنا/البرز مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای البرز گفت: وضعیت دو سد کرج و طالقان خوب است و نگرانی در خصوص ذخیره آب این سدها وجود ندارد.

سعید نقدی در گفت و گو با ایسنا، گفت: به رغم بارش های کم بهاری در سال جاری نسبت به متوسط دوره های آماری گذشته، با مدیریت مناسب، آبگیری سدهای استان از سال قبل برنامه ریزی و کنترل گردیده و خوشبختانه سدهای استان در حال حاضر شرایط مناسبی دارند به نحوی که 96 درصد ظرفیت کرج و حدود 78 درصد ظرفیت سد طالقان آبگیری و پر است و از این حیث نگرانی متصور نیست.

نقدی افزود: در راستای کاهش برداشت از سفره های آب زیرزمینی استان و تامین پایدار نیاز شرب استان، طی ابلاغ و صدور مجوز وزارت نیرو در سال گذشته، سهم استان البرز از منابع آب سطحی دو سد کرج و طالقان به دو برابر افزایش یافت که برای استفاده از این ظرفیت آبی احداث تصفیه خانه شماره 3 و افزایش ظرفیت تصفیه خانه شماره 2 شهر کرج توسط شرکت آبفای استان و مطالعات و ایجاد زیرساخت رینگ سراسری تامین آب شرب و صنعت استان با اولویت ضلع غربی برای رفع مشکلات تامین آب شهرستان های اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ در حال انجام است که با افزوده شدن این منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ذخایر سد کرج و طالقان مناسب است

وضعیت ذخایر سد کرج و طالقان مناسب است