مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 09:002021-05-02اقتصادي

ناقوس مرگ «دریاچه اوان» الموت به صدا درآمد


محمد الموتی از فعالان محیط زیست منطقه الموت قزوین در یادداشتی که درخصوص منطقه اوان نگاشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده؛ می نویسد: به نظر می رسد که مدیریت کلان استان قزوین نمی خواهد درک کند که هر پروژه و برنامه و طرح توسعه ای در حریم دریاچه اوان، مادامی که منافع مردم جوامع محلی و اهالی و ساکنان روستاهای اطراف دریاچه را تضمین نکند محکوم به شکست است.

متأسفانه درخصوص سرمایه گذاری در منطقه اوان الموت، مدیریت دریاچه در اختیار مجموعه ای قرار گرفته که مرادش از حضور در منطقه، نه تنها دریاچه و ساماندهی حریم نیست، بلکه تملک اراضی ده ها و شاید صدها هکتاریِ سگ دشت و دامنهٔ نسام تله، به ثمن بخس و ایجاد و احداث شهرک و پیش فروش ویلا و آپارتمان و.

هدف اصلی سرمایه گذار است.

البته در این مورد اساساً تقصیر، متوجه سرمایه گذار نیست چرا که هر سرمایه گذار غیربومی دیگری هم، به حکم دو دو تا چهارتای مطلق، قدم در راه سرمایه گذاری می گذارد و اگر این حساب و کتاب درست درنیاید، هرگز راضی به سرمایه گذاری نخواهد شد.

این امر، طبیعت هر نوع سرمایه گذاری محسوب شده و به خودی خود مذموم نیست و اشکال از نوع نگاه و رویکرد مدیریت کلان استان در حوزه گردشگری و بوم گردشگری و به عبارتی، گردشگری اجتماع محور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناقوس مرگ «دریاچه اوان» الموت به صدا درآمد

ناقوس مرگ «دریاچه اوان» الموت به صدا درآمد