مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 12:202021-05-02پزشكي

فواید روزه داری بر کبد چرب و دستگاه گوارش


فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت: افراد با کبد چرب اگر از تغذیه مناسب استفاده کنند و روزه بگیرند باعث می شود که میزان چربی های ذخیره شده در محیط تبدیل به کتون بادی شده و دفع می شود.

- خبرگزاری فارس از تهران: یا زخم و نارسایی های کبدی کند.

حال این سوأل مطرح است آیا مبتلایان به کبد چرب می توانند روزه بگیرند، این سوألی است که بسیاری از مبتلایان به کبد چرب از خود می پرسند اما مبتلایان به کبد چرب لازم است نکات تغذیه ای را رعایت کنند تا بتوانند روزه بگیرند.

با دکتر سید موید علویان فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت وگو کردیم.

وی در مورد فواید روزه داری بر کبد چرب اظهار کرد: بیماری کبد چرب در 40 درصد افراد جامعه شایع است، از جمله دلایل کبد چرب می توان به کم تحرکی، تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی یا تمام این موارد اشاره کرد.

فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت: افرادی که دارای کبد چرم هستند عمدتاً اضافه وزن دارند که احتمال دیابت یا چربی خون بالا هم وجود دارد.

دکتر علویان ادامه داد: این افراد اگر از تغذیه مناسب استفاده کنند و روزه بگیرند باعث می شود که میزان چربی های ذخیره شده در محیط تبدیل به کتون بادی شده و دفع می شود.

وی اضافه کرد: این روند اگر موجب کاهش وزن هم شود اثرات مفید روزه داری بیشتر دیده می شود به شرطی که از تغذیه نامناسب مانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید روزه داری بر کبد چرب و دستگاه گوارش

فواید روزه داری بر کبد چرب و دستگاه گوارش