مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 16:152021-05-02اقتصادي

راهکارهایی برای مقابله با خشکسالی ارائه شود / کشاورزی سنتی کارآیی ندارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: باید راهکارهایی برای مقابله با خشکسالی ارائه شود و با استفاده از روش های تخصصی و کارشناسی شده از کاهش تولید گندم جلوگیری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه کمیته مبارزه با سن گندم با بیان اینکه جلسات در هیئت دولت از جنبه اقتصادی بررسی می شود، اظهار داشت: باید بخش تخصصی با سن گندم نکنند، مسلماً در سال های بعد با مشکلات دو چندان مواجه شده و عملکرد پایین تری خواهند داشت.

فتحی با تاکید بر اینکه کشاورزی امروز به دلیل مسائل اقتصادی و سیاسی مهمترین بخش مورد توجه کشور می باشد، گفت: باید با توجه به پتانسیل های موجود در بخش های کشاورزی میزان تولید را افزایش داده و نیازهای جامعه را تامین کرد.

وی در ارتباط با وجود سن گندم در مزارع و لزوم رصد و پایش مزارع گندم استان آذربایجان شرقی از لحاظ آفات و بیماری ها گفت: باید کارشناسان پهنه با بررسی زمین های کشاورزی، میزان سن گندم موجود را تخمین زده و برای مبارزه با آن میزان سموم  و امکانات مورد نیاز را با هماهنگی مدیریت ها به سازمان اعلام کنند تا در اولین فرصت اقدامات جهت مبارزه شروع شود.

وی به تعدد دستگاه های سمپاشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دستگاه ها در سطح استان پراکنده شده و در صورت نیاز با برن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای مقابله با خشکسالی ارائه شود / کشاورزی سنتی کارآیی ندارد

راهکارهایی برای مقابله با خشکسالی ارائه شود / کشاورزی سنتی کارآیی ندارد