مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 18:552021-05-02فرهنگي

بحثی درباره رقابت ربات ها با نویسنده ها


علیرضا طبایی درباره جلو زدن ربات ها از شاعران و نویسندگان می گوید که اگر ربات ها بتوانند مثل انسان حس و عاطفه داشته باشند، ممکن است بتوانند کارهایی را انجام دهند و آثاری را عرضه کنند اما این تقریبا محال است.

- علیرضا طبایی درباره جلو زدن ربات ها از شاعران و نویسندگان می گوید که اگر ربات ها بتوانند مثل انسان حس و عاطفه داشته باشند، ممکن است بتوانند کارهایی را انجام دهند و آثاری را عرضه کنند اما این تقریبا محال است.

این شاعر و منتقد ادبی در گفت وگو با ایسنا و در پی اظهارنظر مطرح شده از سوی کازوئو ایشی گورو، نویسنده انگلیسی ژاپنی تبار برنده نوبل ادبیات مبنی بر این که در آینده پیش رو ممکن است ماشین ها با رمان نویسان رقابت کنند و شاید از آن ها پیشی بگیرند ، در خصوص احساس خطر شاعران و نویسندگان ایرانی درباره خلق آثار ادبی از سوی ربات ها به واسطه هوش مصنوعی و امکان سنجی این مسئله اظهار کرد: آن چه در حال حاضر مورد نظرم است، این است که به قول استاد سخن، سعدی، رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند ؛ انسان پیشرفت می کند و مرزهای هنر، علم و دیگر مرزها را درمی نوردد و فراتر از آن چه تصور می کند، جلو می رود.

او سپس با اشاره به ضرورت وجود حس و عاطفه در ربات ها برای خلق اثر ادبی گفت: این را که در آینده چه پیش می آید، نمی توان تایید یا نفی کرد اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحثی درباره رقابت ربات ها با نویسنده ها

بحثی درباره رقابت ربات ها با نویسنده ها