مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 02:352021-05-02اقتصادي

سایه تنش آبی بر سر شهرهای استان قزوین


قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین گفت: به دلیل کاهش بارندگی ها، تعدادی از شهرها و روستاهای استان تحت تاثیر تنش آبی قرار دارند که شامل شهرهای؛ - مهدی حسین خانی، قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین، در رابطه با وقوع تنش آبی در استان قزوین گفت: در مقایسه با سال گذشته 40 درصد کاهش بارندگی وجود داشته است و شهرها و روستاهای استان نیز از کمبود بارندگی متاثر شده و با تنش آبی مواجه شده اند.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از روستاها و شهرها در استان تحت تاثیر تنش آبی قرار دارند که شامل شهرهای؛ قزوین، تاکستان، محمدیه، مهرگان، آبیک و دانسفهان است، برنامه های گذر از بحران نیز برای این شهرها تدوین شده است.

حسین خانی با بیان این که، از تعداد 510 روستایی که تحت پوشش شرکت آبفا است در حدود 345 روستا از طریق چاه تامین آب می شوند و بقیه نیز از طریق چشمه و قنات تامین آب می شوند، گفت: استان قزوین تنها استانی است که آب مورد نیاز آن از آب های سطحی به مانند سد تامین نمی شود و آب استان فقط از طریق آب های زیر زمینی تامین می شود.

قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین با اشاره به این که در فصل گرما مصرف آب افزایش پیدا می کند گفت: در دمای بالای 35 درجه به ازای افزایش یک درجه ای دما، 4 تا 5 درصد مصرف آب افزایش پیدا می کند لذا از هم استانی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تنش آبی بر سر شهرهای استان قزوین

سایه تنش آبی بر سر شهرهای استان قزوین