مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-05-03پزشكي

دامداران خسارت دیده غرامت می گیرند


مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در خصوص بروز عوارض و تلفات در دام هایی که با نوع مشخصی از واکسن تولید داخل علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده اند توضیحانی ارائه داد.

- مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در خصوص بروز عوارض و تلفات در دام هایی که با نوع مشخصی از واکسن تولید داخل علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده اند توضیحانی ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندین سال است که دام های سنگین (گاو، گوساله و گاومیش) در زمستان و بهار علیه بیماری ویروسی لمپی اسکین واکسینه می شوند.

این بیماری بنابر گفته کارشناسان شبیه آبله بوده وبرآمدگی و زخم های پوستی در دام ها ایجاد می کند و سلامت گاوها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین نسبت به شرایط نامساعد محیطی نیز بسیار مقاوم هستند.

با وجود اینکه کارشناسان تنها راه پیشگیری و کنترل بیماری لمپی اسکین در گاوها را واکسیناسیون به موقع می دانند اما اخیرا برخی از دامداران مدعی شده اند که استفاده از نوع مشخصی از این واکسن ها برای دام هایشان عوارض شدیدی ایجاد کرده است و این واکسن حتی منجر به تلفات دام هایشان شده است.

موضوعی که علت آن را از سازمان دامپزشکی جویا شدیم و از آنها پرسیدیم که آیا سازمان دامپزشکی بر واکسن هایی که به دام ها تزریق می شود ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران خسارت دیده غرامت می گیرند

دامداران خسارت دیده غرامت می گیرند