مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-03اقتصادي

کشت گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی


سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال به منظور ترویج کشت گیاهان دارویی کم آب بر، 250 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار می گیرد.

- جلال بوتراب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی وزارتخانه توسعه گیاهان دارویی کم آب بر در کشور است، افزود: زمینه رویش و توسعه کشت انواع گیاهان دارویی در استان فراهم است و در صورت توجه به آن و توسعه کشت این گونه گیاهان، می توان برای اشتغال، تولید و صادرات بیشتر بسترسازی کرد.

وی افزود: کشت بهاره گیاهان دارویی در سطح شهرستان های حوزه آبریز دریاچه ارومیه آغاز شده است که این کشت ها شامل طرح برنامه عملیاتی سال 1400 در سطح 250 هکتار از اراضی کشاورزی واقع در شهرستان های تکاب، شاهین دژ و بوکان با مشارکت و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مذکور و تحت نظر مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، از طریق عقد قرارداد با شرکت های فنی مشاوره ای کشاورزی در حال اجرا است.

بوتراب ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی بذور و نشا یارانه ای و رایگان گیاهان دارویی شامل گونه های سیاه دانه، اسطوخودوس، سرخارگل، گل گاوزبان ایرانی، آویشن باغی، زیره سبز، زنیان، رازیانه، همیشه بهار و گل محمدی مجموعاً در سطح 90 هکتار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

کشت گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی