مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 07:502021-05-03اقتصادي

راه قاچاق گندم به خارج از کشور باید بسته شود


دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به ارزش چندبرابری قیمت گندم در کشورهای همسایه به واسطه شیوع بیماری کرونا، نسبت به قاچاق گندم از استان اعلام خطر کرد.

- ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به ارزش چندبرابری قیمت گندم در کشورهای همسایه به واسطه شیوع بیماری کرونا، نسبت به قاچاق گندم از استان اعلام خطر کرد.

شهرام کرمی با بیان اینکه شیوع و همه گیری بیماری کرونا منجربه کاهش نیرو در بخش کشاورزی و همچنین تغییرات در سیاست های صادراتی بسیاری از کشورهای جهان شده، اظهارکرد: این موضوع برنامه ریزی و هشدار بسیاری از کشورهای منطقه را در زمینه امنیت غذایی بدنبال داشته است.

وی تصریح کرد: در این راستا، ازهم اکنون کشورهای وارد کننده برای افزایش سطح ذخایر مواد غذایی خود درحال تلاش هستند و کشورهای بزرگ صادر کننده نیز برای محدودسازی صادرات خود اقدام می کنند که این مسئله افزایش کم سابقه قیمت محصولات غذایی اصلی مانند گندم و برنج را در برخی از کشورها به همراه داشته که با توجه به وضعیت کنونی قیمت ارز منجر به ارزش چند برابری قیمت گندم در کشورهای همسایه شده است.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: طبق گزارش های واصله، علیرغم اهمیت گندم در نظام اقتصادی کشور و به ویژه در شرایط فعلی، برخی از افراد تحت عنوان سلف خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه قاچاق گندم به خارج از کشور باید بسته شود

راه قاچاق گندم به خارج از کشور باید بسته شود