مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-03اقتصادي

بیماران سرطانی و تالاسمی چشم انتظار اهدا خون کرمانشاهیان


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به افزایش نیاز مراکز درمانی استان به فراورده های خونی گفت: بیماران سرطانی و تالاسمی چشم انتظار اهدا خون مردم کرمانشاه هستند.

- پژمان صالحی فر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن لیالی قدر شب های ماه مبارک رمضان ساعات فعالیت مراکز اهدا خون افزایش یافته و این مراکز در سه نوبت کاری از ساعت 7:30 صبح تا 11:30 شب پذیرای اهداکنندگان هستند.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی نیاز به فراورده های خونی از سوی مراکز درمانی افزود: در 2 ماه گذشته با توجه به نیاز مراکز درمانی به خون و فراورده های خونی به ویژه پلاکت درخواست مراکز درمانی 12 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: عمر فراورده خونی پلاکت تنها سه روز بوده و ذخیره سازی آن عملاً غیر ممکن و تنها راه تأمین پلاکت برای بیماران سرطانی و تالاسمی اهدا خون مستمر توسط اهداکنندگان است.

صالحی فر بیان کرد: هم اکنون برای 4.

5 روز ذخیره خونی کافی در استان وجود دارد و نیاز روزانه مراکز درمانی به پلاکت 150 واحد است و از مردم و اهداکنندگان مستمر خون تقاضا داریم نسبت به اهدا خون، مخصوصاً گروه های خونی منفی اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران سرطانی و تالاسمی چشم انتظار اهدا خون کرمانشاهیان

بیماران سرطانی و تالاسمی چشم انتظار اهدا خون کرمانشاهیان