مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 10:002021-05-03سياسي

درخشش قرآن های منسوب به ائمه(ع) در گنجینه قرآنی حرم مطهر رضوی


موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، دستخط های منسوب به ائمه اطهار(ع) را در معرض نمایش عموم زائران و علاقه مندان قرار داده که از میان آن ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، کتابت قرآن در ابتدای پیدایش اسلام و به سفارش و توصیه پیامبر(ص) به خط کوفی آغاز شد.

بعد از کتابت آیات و سور شریفه قرآن بر روی رقعه هایی از استخوان شانه حیوانات اهلی و سنگ های سپید نازک، اکثر مورخان از چهل نفر به عنوان کاتبان وحی نام برده اند که نام مبارک حضرت علی(ع)، و عثمان بن عفان، سالم مولی ابی حذیفه، حذیفه بن یمان، مغیره بن شعبه، ابو ایوب انصاری، حنظله بن الربیع معروف به حنظله کاتب، زید بن ثابت و معاذ بن جبل در میان آنها آمده است.

اما به دنبال امام علی(ع) دیگر ائمه هم این راه را به نیز دستخط های منسوب به ائمه اطهار(ع) را در معرض نمایش عموم زائران و علاقه مندان قرار داده که از میان آن ها، پنج نسخه منسوب امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) است که در این گزارش به معرفی این نفایس گرانبها می پردازیم.

قرآن منسوب به‎ امام علی(ع) قرآن با ‎دستخط منسوب به امام علی(ع)، یکی از قدیمی ترین قرآن های کامل دست نویس جهان است که یکی از مهم ترین منابع تحقیقاتی جهان نیز به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش قرآن های منسوب به ائمه(ع) در گنجینه قرآنی حرم مطهر رضوی

درخشش قرآن های منسوب به ائمه(ع) در گنجینه قرآنی حرم مطهر رضوی