مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 11:302021-05-03دانش

این فسیل یک میلیارد ساله می تواند اولین حیوان چند سلولی باشد


یک ریزفسیل چند سلولی به قدمت شاید بیش از یک میلیارد سال در ارتفاعات اسکاتلند پیدا شده است که به باور محققان می تواند نخستین حیوان چند سلولی تاریخ زمین باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانشمندان آنچه ممکن است فسیل اولین حیوان چند سلولی زمین باشد را کشف کرده اند.

این فسیل میکروسکوپی با قدمت یک میلیارد سال، شامل دو نوع سلول متمایز است که به طور بالقوه آن را به یک جد حیوانات پیشرفته تبدیل می کند.

سوابق نشان می دهد که حیات پس از تشکیل سیاره زمین نسبتاً سریع به وجود آمده اما برای مدتی طولانی در دوره ای که بعضا میلیارد سال کسل کننده نامیده می شود، تحت سلطه موجودات تک سلولی بوده است.

تصور می شود که حدود 800 میلیون سال پیش همه چیز با ظهور حیوانات چند سلولی قبل از تنوع سریع در انفجار کامبرین که حدود 540 میلیون سال پیش رخ داده، هیجان انگیزتر شده است.

انفجار کامبرین (Camian explosion) رویداد فرگشتی نسبتاً کوتاهی بود که در آغاز دوره کامبرین، نزدیک به 542 میلیون سال پیش رخ داده و طی آن بسیاری از شاخه های اصلی حیوانات، همانگونه که فسیل ها نشان می دهند، پدید آمدند.

اما اکنون دانشمندان یک ریز فسیل چند سلولی را کشف کرده اند که قدمت آن به یک میلیارد سال پیش برمی گردد و این چند صد میلیون سال زودتر از آن است که تاکنون تصور می شد حیوانات چند سلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این فسیل یک میلیارد ساله می تواند اولین حیوان چند سلولی باشد

این فسیل یک میلیارد ساله می تواند اولین حیوان چند سلولی باشد