مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-05-03سياسي

اتهام زنی اندیشکده افراطی انگلیس به ایران


یک اندیشکده انگلیسی که از مراکز تجمع نومحافظه کاران آمریکایی و انگلیسی است، ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات هفته آینده مجلس اسکاتلند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: اندیشکده راست افراطی انجمن هنری جکسون (Henry Jackson Society) ایران را متهم کرد با انتشار برخط اخبار نادرست، تلاش می کند در انتخابات هفته آینده در اسکاتلند، دخالت کند و یکپارچگی بریتانیا را به خطر اندارد.

در گزارش این اندیشکده آمده است: به نظر می رسد عناصری در درون ایران، تمایل دارند در امور داخلی بریتانیا دخالت و جدایی اسکاتلند را تشویق کنند.

در گزارش این اندیشکده انگلیسی، به داده های یک شرکت تحلیل شبکه های اجتماعی با نام گرافیکا (Graphika) استناد شده است که مدعی است ایران پیش از سپتامبر سال 2014 نیز که همه پرسی درباره استقلال اسکاتلند برگزار شد، با انتشار کاریکاتورهایی، از جمله ضد دیوید کامرون، نخست وزیر وقت بریتانیا، در این باره دخالت واز جدایی اسکاتلند از بریتانیا، حمایت می کرد.

تارنمای روزنامه ایوینینگ استاندارد نوشت در گزارش این اندیشکده راست افراطی انگلیس آمده است شبکه اجتماعی فیس بوک، اخیرا یک حساب را که به یک فرد جعلی ایرانی وابسته بود و سیاستمداران محافظه کار اسکاتلندی را مسخره می کرد، بست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام زنی اندیشکده افراطی انگلیس به ایران

اتهام زنی اندیشکده افراطی انگلیس به ایران