مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 13:252021-05-03اقتصادي

سهم 15 درصدی ایران از جابه جایی بار هند به روسیه/رشد 31 درصدی توسعه ریلی


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کریدور شمال و جنوب حجم جابه جایی بار به هندوستان و روسیه به 90 میلیون تن رسیده است، گفت: هم اکنون سهم ما از میزان جابه جایی بار هندوستان به روسیه 10 تا 15 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، و شهرسازی تصریح کرد: باید در بحث ترانزیت با همسایگان خود ارتباط برقرار کنیم و ما سعی کرده ایم در این دوره دو ساله فعال ترین دیپلماسی حمل و نقل تجربه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و بزرگ شدن منطقه باید سهم خودمان را در ترانزیت افزایش دهیم که البته در سال های اخیر معادلات بیرونی در این بخش تاثیر داشته به طوری که بسیاری از کشورها اجازه ندارند با ما معامله کنند، فشارها به گونه ای شده است که یک مقام بزرگ خارجی با ناوگان هوایی از آسمان ایران عبور کرده اما به هیچ عنوان اجازه سوخت گیری نمی دهند که این امر نشان دهنده اوج مزاحمت و تهاجم به منافع ملی یک کشور است.

اسلامی با اشاره به اینکه قبل از تحریم و ایجاد این مزاحمت ها، حدود 1200 ناوگان هوایی از آسمان ایران عبور می کرد اما هم اکنون به 400 ناوگان رسیده است، تصریح کرد: در این زمینه متغیرهای بیرونی در ترانزیت بالفعل و بالقوه شده بسیار موثر هستند.

رشد 31 درصدی توسعه ریلی این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: با اجرای معاهده دو جانبه و چند جانبه ترانزیت ریلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 15 درصدی ایران از جابه جایی بار هند به روسیه/رشد 31 درصدی توسعه ریلی

سهم 15 درصدی ایران از جابه جایی بار هند به روسیه/رشد 31 درصدی توسعه ریلی