مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 07:402021-05-04سياسي

دومین شب قدر در حرم های مقدس عراق و سوریه+عکس و فیلم


همزمان با دومین شب از لیالی قدر در حرم های مطهر عراق و سوریه مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) و احیای شب بیست ویکم ماه رمضان با حضور پرشور زائران برگزار و نوای لبیک یا علی (ع) در حرم های مقدس طنین انداز شد.

- احیای دومین شب قدر در حرم علوی در ایوان نجف نیز مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان برگزار شد و با توجه به اینکه چراغ های حرم قرمز و به رنگ خون درآمده بود، حال و هوای خاصی در حرم امام علی (ع) حاکم بود.

در لحظه اذان صبح بیست و یکم ماه رمضان همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، عاشقان علوی در کنار حرم مولا به عزاداری مشغول بودند و برای مظلومیت امام اول شیعیان اشک می ریختند.

برخی هم با ذکر نام فرزندان امیرالمؤمنین (ع) به ویژه حضرت زینب (س)، برای غربت اهل بیت (ع) عزاداری می کردند.

  سحرگاه بیست و یکم ماه رمضان در جوار ضریح حرم مولا در کاظمین و سامرا نیز مراسم عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) برگزار شد و زائران بسیاری در صحن و شبستان های حرم امامین جوادین (ع) و امامین عسکریین (ع) شب بیست و یکم ماه رمضان را احیا گرفتند؛ به طوری که حرم ها مملو از جمعیت بود و عاشقان اهل بیت (ع) دست های دعا را زیر آسمان به سوی خداوند بلند کردند و این شب پرفضیلت را که در روایت به شب تثبیت سرنوشت شناخته می شود، به استغاثه پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین شب قدر در حرم های مقدس عراق و سوریه+عکس و فیلم

دومین شب قدر در حرم های مقدس عراق و سوریه+عکس و فیلم