مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 16:302021-05-04سياسي

چرا در این عالم شر و بلا وجود دارد، اما در عالم ملائکه نه؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام صفدر الهی راد در برنامه بدون توقف درخصوص اینکه چرا خدا شرّ و بلا را آفریده، گفت: بر اساس توحید افعالی همه امور عالم فعل خدای متعال است، - عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه وجود شرّ و بلا در دنیا ذات عالم ماده و از خواص تکامل آن است، گفت: فجایعی که نتیجه سیل و زلزله و ویروس است ویژگی ذاتی عالم ماده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام صفدر الهی راد در برنامه بدون توقف درخصوص اینکه چرا خدا شرّ و بلا را آفریده، گفت: بر اساس توحید افعالی همه امور عالم فعل خدای متعال است، این خدا کمال مطلق است یعنی به نحو مطلق حکیم است، نقصی در آن نیست و ضعفی در او وجود ندارد، پس خدا عادل هم هست یعنی چه؟ یعنی به هیچ کس ظلم نمی کند، خوب چقدر از طریق ویروس، زلزله یا با جنایات مستکبران آسیب می بینند، خوب این دستگاه را خدا آفریده، آیا می شود از این خدا دفاع کرد؟، خدای متعال، چون کمال مطلق است فعلش هم باید کامل ترین باشد، پس معنی ندارد بگوییم فعل او نقص دارد.

* وجود اشکال و نقص بخشی از ذات عالم ماده است این استاد دانشگاه در ادامه توضیح داد: حالا این عالم دنیایی وجود داشته باشد بهتر است یا نبودنش؟ قطعاً بودنش، اما می شود عالم ماده باشد، اما نقصی در آن نباشد، این مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در این عالم شر و بلا وجود دارد، اما در عالم ملائکه نه؟

چرا در این عالم شر و بلا وجود دارد، اما در عالم ملائکه نه؟