مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-05-04سياسي

شورای شهرداری هستیم، نه شهر/در شورای پنجم حاشیه ها از متن پررنگ تر بود


رییس شورای شهر کرمانشاه با انتقاد از قوانین و آیین نامه های مربوط به شوراها، ضعف و نقص این قوانین را عامل اصلی کاهش کارایی شوراها عنوان کرد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس شورای شهر کرمانشاه با انتقاد از قوانین و آیین نامه های مربوط به شوراها، ضعف و نقص این قوانین را عامل اصلی کاهش کارایی شوراها عنوان کرد.

طیب حیدری در گفت و گو با ایسنا، شوراهای شهر و روستا را نماد حاکمیت مردم بر مردم دانست و افزود: شوراها نمونه بارز دموکراسی یا مردم سالاری هستند و دیدگاه همه نسبت به ماهیت وجودی این ساختار مثبت است.

وی وجود شوراها را امری ضروری دانست وافزود: ماهیت وجودی شوراها مثبت است و بودن آن از نبود آن بهتر است، اما آنچه موجب شده عملکرد شوراها امروزه چندان کاربردی نباشد و ایرادات متعدد در عملکرد آنها مشاهده شود ناشی از وجود برخی قوانین گنگ مربوط به عملکرد این نهاد است.

وی افزود: اصل و پایه هر کاری قوانین و آیین نامه های مربوط به آن است و اگر این قوانین صریح و شفاف باشند، موضوعات بلافاصله در چارچوب آن قوانین قرار گرفته و رفع می شوند، اما متاسفانه ابهام در برخی قوانین به حدی است که عملکرد شوراها را دچار اختلال کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در کنار ضعف قوانین آنچه موجب شده عملکرد شوراها کارایی لازم را نداشته باشد عدم نظارت این نهاد بر سایر دستگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شهرداری هستیم، نه شهر/در شورای پنجم حاشیه ها از متن پررنگ تر بود

شورای شهرداری هستیم، نه شهر/در شورای پنجم حاشیه ها از متن پررنگ تر بود