مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-05-04اقتصادي

زنگ خطر کم آبی، کاهش ذخیره سدها و پیامدهای منفی آن برای استان ایلام


وضعیت میزان ذخیره و مصرف آب در ایلام زنگ خطری جدی اما تکراری است که بایستی مردم و مسوولین آن را بشنوند تا پیامدهای ناشی از آن را کاهش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، کاهش شدید بارندگی ها در سال گذشته و گرمای زودرس، موجب شد اخیرا اخباری مبنی بر کاهش منابع آبی در استان منتشر شود که نگرانی شدید مردم در اقصی نقاط استان ایلام را به دنبال داشت.

طی این خبرمدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام اعلام کرد آب ذخیره شده پشت سدهای چهارگانه نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است؛ در سال های گذشته که حجم منابع آبی بیشتر بود، بازهم کمبود آب در برخی از نقاط استان همچون روستاها به وضوح دیده می شد.

از این رو امسال که کاهش بارندگی اخیر در استان، حجم آب ذخیره پشت سد ایلام (چم گردلان) را سه درصد، سد دویرج دهلران 22 درصد، سد کنگیر ایوان 18 درصد و سد شهدای ایلام (گلال) را 25 درصد کاهش داده است؛ مشخص نیست در تابستان سال جاری شاهد چه حوادث ناگواری باشیم.

پیامدهای ناشی از کم آبی به گفته ی کارشناسان سازمان خواربار آب را منبع اصلی امنیت غذایی معرفی کرده است زیرا آب بر روی همه ی اعضای بدن تاثیر گذار است و جالب است بدانیم ببماری هایی از قبیل سوزش چشم، نارسایی کلیه، مشکلات گوارشی ناشی از کم آبی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر کم آبی، کاهش ذخیره سدها و پیامدهای منفی آن برای استان ایلام

زنگ خطر کم آبی، کاهش ذخیره سدها و پیامدهای منفی آن برای استان ایلام