مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 03:552021-05-05حوادث

آشنایی با چگونگی انجام ملاقات فرزند مشترک بعد از وقوع طلاق


اگر پدر یا مادری که دارای حق ملاقات فرزند مشترک است، دارای ادله محکمه ‎پسندی است که گمان می‎کند مدت ملاقات با فرزند باید افزایش یابد، باید دادخواستی را تحت عنوان افزایش مدت ملاقات فرزند مشترک از طریق دفاتر خدمات قضایی، - هر یک از پدر یا مادر که حضانت بر عهده او نیست، مطابق با رای دادگاه خانواده، دارای حق ملاقات فرزند مشترک است که معمولا این مدت توسط قاضی، کوتاه تعیین می شود.

هرگاه مسئول حضانت از انجام تکالیف مقرر خودداری کند یا مانع ملاقات طفل با اشخاص ذی‎حق شود، برای بار نخست به پرداخت جزای نقدی درجه هشت و در صورت تکرار به حداکثر مجازات مذکور محکوم می‎شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک پس از صدور حکم طلاق توسط دادگاه در صورت داشتن فرزند مشترک، تکلیف حضانت فرزند نیز باید مشخص شود.

مطابق با قوانین موضوعه ایران، حضانت فرزند (دختر یا پسر) تا 7 سالگی با مادر است و بعد از 7 سالگی، حضانت دختر در 7 تا 9 سالگی و حضانت پسر 7 تا 15 سالگی با پدر خواهد بود و بعد از سنین ذکرشده، مطابق با قوانین مدنی و حمایت خانواده، حضانت با کسی است که بنا به تشخیص و صلاحدید قاضی، صلاحیت بیشتری برای داشتن حضانت دائم دارد.

اما قانون صراحتا اعلام می‎دارد که امر حضانت تا رسیدن به سن بلوغ است و بعد از رسیدن به سن بلوغ خود فرزند می‎تواند تعیین کند که حضانت او با پدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با چگونگی انجام ملاقات فرزند مشترک بعد از وقوع طلاق

آشنایی با چگونگی انجام ملاقات فرزند مشترک بعد از وقوع طلاق