مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-05-05اقتصادي

خراسان رضوی می تواند بیش از 50 درصد نیاز بازار ترکمنستان را تامین کند


رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: استان خراسان رضوی به تنهایی می تواند بیش از 50 درصد از نیاز بازار ترکمنستان را تأمین نماید و این مهم نشان از اهمیت استان خراسان رضوی دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: استان خراسان رضوی به تنهایی می تواند بیش از 50 درصد از نیاز بازار ترکمنستان را تأمین نماید و این مهم نشان از اهمیت استان خراسان رضوی دارد.

مجید محمدنژاد، در گفت وگو با ایسنا در خصوص چگونگی روند روابط تجاری میان ایران و ترکمنستان اظهار کرد: رابطه تجاری میان ایران و ترکمنستان متاسفانه در طول یک سال گذشته روندی کاهشی را طی کرده که از دلایل این روند کاهشی علاوه بر تحریم ها، سیاست گذاری های داخلی ، محدودیت های کرونا و.

عوامل دیگری نیز تاثیرگذار بوده اند.

وی افزود: از سال 2015 تا کنون تجارت ایران با ترکمنستان از 1 میلیارد دلار به کمتر از 200 میلیون دلار رسیده است که این مهم بیشتر متأثر از روابط سیاسی دو کشور و بدهی شرکت ملی گاز و وزارت نیرو ایران به ترکمنستان بوده، از سوی دیگر مدیریت ناکارامد این مشکل، مزید بر علت شده است.

چراکه شرکت ملی گاز ایران با استفاده از ظرفیت و سرمایه بخش خصوصی کشور جهت تسویه بدهی مالی خود به ترکمنستان، عملاً سال ها سرمایه فعالان اقتصادی کشور را بلاک می کند که این موضوع سبب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی می تواند بیش از 50 درصد نیاز بازار ترکمنستان را تامین کند

خراسان رضوی می تواند بیش از 50 درصد نیاز بازار ترکمنستان را تامین کند