مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-05اقتصادي

واکسیناسیون عمومی نشخوارکنندگان کوچک کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واکسیناسیون عمومی نشخوارکنندگان کوچک با هدف پیشگیری از بیماری خسارت زا از امروز به مدت 3 ماه در این استان آغاز شد.

- ، امید جمشیدی، افزود: پیش بینی می شود در این طرح بیش از 85 درصد دام های سبک استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شوند.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت سه سال متوالی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در استان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مایه کوبی دام های استان علیه این بیماری با اولویت حاشیه مناطق حفاظت شده و کانون های بیماری در سال های اخیر انجام می شود.

جمشیدی گفت: در اجرای این طرح ملی از توان و پتانسیل بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی استان استفاده که پیش بینی می شود قریب به 3 میلیون رأس دام حساس در استان بر علیه این بیماری واکسینه و ایمن سازی شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: کاهش کانون های بیماری و زمینه سازی شرایط لازم برای ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال های آینده در استان از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

جمشیدی گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک، از جمله بیماری ویروسی بسیار واگیردار گوسفند و بز است که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال خسارات و تلفات شدیدی در حیات وحش بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون عمومی نشخوارکنندگان کوچک کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

واکسیناسیون عمومی نشخوارکنندگان کوچک کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد