مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-05-05بين الملل

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان


وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان در تماس تلفنی آخرین وضعیت مرزی این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان در تماس تلفنی با روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه قرقیزستان آخرین وضعیت مرزی این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

مرداف در ابتدا به خانواده و نزدیکان شهروندان کشته شده قرقیزی در نتیجه درگیری مسلحانه در مرزهای قرقیزستان و تاجیکستان تسلیت گفت.

به نوبه خود، قزاق بایف از همکار ترکمنی خود به دلیل توجه وی و ابراز همدردی تشکر کرد و در مورد درگیری مرزی و وضعیت فعلی در منطقه باتکند قرقیزستان اطلاعاتی را به وی داد.

قزاق بایف و مرداف عنوان کردند: درگیری بوجود آمده که منجر به تلفات و زخمی شدن افراد بسیاری از هر دو طرف شده است، باید منحصراً از طریق مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

مرداف خاطرنشان کرد که ترکمنستان، به عنوان یک شریک استراتژیک قابل اعتماد قرقیزستان، از نزدیک وضعیت منطقه مرزی را رصد می کند و در این راستا از تلاش های مداوم طرف قرقیز برای حل این حادثه استقبال می کند.

وزرای خارجه دو کشور در مورد وضعیت و چشم انداز روابط دو جانبه قرقیزستان و ترکمنستان تبادل نظر کردند و توجه ویژه ای به آماده سازی رویدادهای دوجانبه و چندجانبه در آینده در بال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان