مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-05فرهنگي

بازسازی و مرمت حمام قدیمی روستای «کمک سفلی» اسدآباد در سال جاری


مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از مرمت و بازسازی حمام قدیمی روستای کمک سفلی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

- کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد:حمام قدیمی روستای کمک سفلی مربوط به اوایل دوران قاجاریه به عنوان یکی از بناهای اضطراری با اختصاص اعتبار لازم در سال جاری مرمت خواهد شد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی شهرستان پیگیر ثبت این حمام قدیمی در فهرست آثار ملی کشور بوده و نسبت به تشکیل پرونده این اثر برای پیگیری اقدام کرده است، افزود: علاوه بر این اثر قدیمی، چهار اثر تاریخی دیگر شهرستان شامل کتیبه مسجد جامع شهر مربوط به دوران صفویه، حمام تاریخی شهر آجین و دو درخت کهنسال در پیراسماعیل بالا و پایین نیز برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور توسط میراث فرهنگی شهرستان در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.

اکبری شایگان توسعه زیرساخت های روستاهای هدف گردشگری و مرمت و بازسازی بناهای تاریخی را از اولویت های امسال اداره میراث فرهنگی شهرستان برشمرد و گفت: پل شکسته، آب انبار صفوی و حمام نیلوفر شهرستان اسدآباد سه اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که در سال جاری با اختصاص اعتبار نسبت به ادامه مرمت این آثار اقدام خواهد شد ضمن اینکه حمام کمک سفلی هم به عنوان یکی از بناهای اضطراری برای مرمت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی و مرمت حمام قدیمی روستای «کمک سفلی» اسدآباد در سال جاری

بازسازی و مرمت حمام قدیمی روستای «کمک سفلی» اسدآباد در سال جاری