مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-05اقتصادي

نتایج ایمنی زایی واکسن کرونای «کووپارس» به زودی اعلام می شود


نتایج ایمنی زایی و دوز مؤثر برای ادامه کارآزمایی بالینی واکسن «رازی کووپارس» به زودی اعلام می شود.

- به نقل از مؤسسه رازی، محمد حسین فلاح مهرآبادی درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس گفت: دوز اول و دوم واکسن به تمام 133 نفر داوطلب فاز نخست تزریق شده و 28 نفر از داوطلبین نیز نوبت سوم واکسن یعنی دوز استنشاقی را دریافت کرده اند.

وی افزود: به لحاظ ایمنی، روند خوبی که تا کنون از این واکسن گزارش شده در ادامه نیز مشاهده شده و فقط عارضه هایی خفیف مانند درد مختصر محل تزریق یا کمی سردرد بوده و خوشبختانه از نظر آنزیم های کبدی مشکل خاصی اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس همچنین با بیان اینکه امروز چهارشنبه جلسه بررسی و ارزیابی ایمنی زایی واکسن برای آغاز فاز دوم کارآزمایی برگزار می شود، اضافه کرد: نتایج ایمنی زایی واکسن پس از این نشست اعلام خواهد شد، گرچه مشاهدات و گزارش ها تا کنون، حاکی از ایمنی زایی مورد انتظار و خیلی خوب واکسن کووپارس است.

فلاح مهرآبادی افزود: با توجه به اینکه فاز یک بالینی واکسن کرونای مؤسسه رازی، در دوزهای 5، 10 و 20 میکروگرم در 200 میکرولیتر انجام گرفته، دوز مناسب به لحاظ میزان اثربخشی و دوز مؤثر برای ادامه کارآزمایی بالینی نیز پس از این جلسه مشخص خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج ایمنی زایی واکسن کرونای «کووپارس» به زودی اعلام می شود

نتایج ایمنی زایی واکسن کرونای «کووپارس» به زودی اعلام می شود