مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-05اقتصادي

افزایش 15 درصدی برداشت گل محمدی در یزد


مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد پیش بینی کرد؛ در سال جاری مقدار 800 تن گل محمدی از باغات استان برداشت شود که این مقدار نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش خواهد داشت.

- ایسنا/یزد مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد پیش بینی کرد؛ در سال جاری مقدار 800 تن گل محمدی از باغات استان برداشت شود که این مقدار نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش خواهد داشت.

اکبر شیخ علیشاهی در این رابطه اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت این گیاه مربوط به شهرستان های خاتم به وسعت 164 هکتار، ابرکوه 30 هکتار و مهریز 28 هکتار است.

وی با بیان این که برداشت محصول از 377 هکتار سطح زیرکشت این گیاه از اواخر فروردین ماه در استان آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون از محصول گل محمدی به صورت سنتی در کارگاه های گلابگیری استان استفاده می شود ولی در زمینه تولید اسانس و روغن آن که ظرفیت بسیار خوبی هم برای سرمایه گذاری در استان دارد، اقدامی انجام نشده است.

شیخ علیشاهی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از محصول گل محمدی امسال استان در واحدهای گلاب گیری سنتی، دو هزار و 500 تن گلاب خالص استحصال می شود.

این کارشناس ارشد امور باغبانی یزد با اشاره به اینکه توسعه کاشت محصول کم آبخواه از چند سال قبل به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح آب های زیرزمینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 15 درصدی برداشت گل محمدی در یزد

افزایش 15 درصدی برداشت گل محمدی در یزد