مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-05اقتصادي

مهاجرت اهالی روستای جنگل گافر در بشاگرد بخاطر بی آبی


کمبود آب و عدم حمایت جهت برق رسانی به چاه آبی که در یک کیلومتری روستای جنگل گافر واقع شده باعث شده تا اهالی ناخواسته به دیگر مناطق مهاجرت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، بشاگرد از جمله مناطق پرآب هرمزگان است و همواره چندین برابر متوسط هرمزگان در این منطقه کوهستانی که تحت تاثیر امواج اقیانوسی نیز قرار دارد، باران می بارد اما خشکسالی امسال و پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی از سوی دیگر موجب شده تا مردم این منطقه بی آب بمانند.

آب مورد نیاز مردم بشاگرد عمدتا از سازه های آبخیزداری در این منطقه تأمین می شود و البته دولت با صرف اعتبار قابل توجهی توانسته خط لوله مهمی را از سد جگین در جاسک برای آبرسانی به مرکز بشاگرد و برخی روستاهای در طول مسیر فراهم کند اما پراکندگی گسترده روستاهای بشاگرد موجب شده تا آنها نتوانند از این خط لوله بهره مند شوند و برای هر کدام از آنها باید تدبیر جداگانه ای در آبرسانی اندیشیده شود.

در همین زمینه یک شهروند بشاگردی ساکن در منطقه جنگل گافر می گوید: روستای جنگل گافر قبلا 129 خانوار داشت اما بخاطر کم آبی اکنون به 80 خانوار تقلیل پیدا کرده است.

حدود 30 خانواده به دشت جگین، 8 خانواده به دهستان توتان از توابع منطقه  بنت سیستان و بلوچستان مهاجرت کرده و هم اینک نیز 5 خانواده قصد مهاجرت به روستای گزدان ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت اهالی روستای جنگل گافر در بشاگرد بخاطر بی آبی

مهاجرت اهالی روستای جنگل گافر در بشاگرد بخاطر بی آبی