مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-05پزشكي

ماما ها می توانند شیوه درست فرزندآوری را آموزش دهند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی در پیامی ضمن تبریک روز ماما و درود بر روح شهدای سلامت، گفت: ماما ها در سرزمین ما نقش بسیار مهمی در تأمین، - وزیر بهداشت، گفت: امروز ماما ها می توانند به عنوان یکی از ابزار مهم و کارساز در مدیریت کرونا کنار ما باشند، همانگونه که امروز در مراکز جامع خدمات سلامت به شدت نقش آفرینی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی در پیامی ضمن تبریک روز ماما و درود بر روح شهدای سلامت، گفت: ماما ها در سرزمین ما نقش بسیار مهمی در تأمین، حفظ و ارتقای تندرستی مردم به خصوص زنان و کودکان به عنوان دو گروه آسیب پذیر داشتند.

در سال های بعد از انقلاب برای اصلاح شاخص MMR یا مرگ زنان در هر 100 هزار بارداری و زایمان و همچنین NMR یا مرگ نوزادان به ازای هر 1000 تولد زنده و حتی IMR یا مرگ و میر کودکان زیر یک سال به ازای هر 1000 تولد زنده نقش مهمی ایفا کردند.

وی افزود: ماما ها در تمام سال های پس از انقلاب در نظام شبکه بهداشتی درمانی کشور با ارتقای سواد بهداشتی زنان هم در سلامت خودشان و هم سبب شدند تا افزایش سواد در زنان به عنوان یک عامل بسیار مؤثر در ارتقای تندرستی دیگر گروه آسیب پذیر یعنی کودکان نقش بسیار مهمی ایفا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماما ها می توانند شیوه درست فرزندآوری را آموزش دهند

ماما ها می توانند شیوه درست فرزندآوری را آموزش دهند