مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-05دانش

نقشه جدید ماه چگونه است؟


پس از شناسایی ویژگی های قابل توجه زمین شناسی دهانه شرودینگر که در نزدیکی قطب جنوب ماه واقع شده است، گروهی از محققان موسسه قمری و سیاره ای (LPI) نقشه ماه جدیدی ایجاد کرده اند که می تواند راهنمایی برای ستاره شناسان در مأموریت های اکتشافی آینده باشد.

- پس از شناسایی ویژگی های قابل توجه زمین شناسی دهانه "شرودینگر" که در نزدیکی قطب جنوب ماه واقع شده است، گروهی از محققان "موسسه قمری و سیاره ای"(LPI) نقشه ماه جدیدی ایجاد کرده اند که می تواند راهنمایی برای ستاره شناسان در مأموریت های اکتشافی آینده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، دهانه شرودینگر (Schrodinger basin)، دومین دهانه برخوردی جوان ماه در نزدیکی قطب جنوب ماه واقع شده است.

این دهانه دارای چندین ویژگی پوسته ای و انواع سنگ هایی است که برای درک تاریخ زمین شناسی ماه مهم هستند.

در کنار این نقشه جدید، دانشمندان همچنین سه مسیر بالقوه را برای سطح نوردان رباتیک برای سفر به سمت دهانه شرودینگر برای جمع آوری نمونه های سنگ با اولویت بالا ایجاد کردند.

الن ساپلینسکی (Ellen Czaplinski) دانشجوی مرکز علوم سیاره ای آرکانزاس گفت: هنگامی که دهانه شرودینگر تشکیل شد برخی از این سنگ شناسی ها(ویژگی های فیزیکی عمومی سنگ ها) ممکن است از عمق بسیار پایین تر تا سطح رویی ماه بالا آمده باشد بناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه جدید ماه چگونه است؟

نقشه جدید ماه چگونه است؟