مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-05اقتصادي

فقدان سیاست های تشویقی عامل رکود ساخت و ساز در بافت فرسوده


معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: محدودیت ارتفاع، نبود سیاست های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور با توجه به مشکلات اقتصادی افراد ساکن در بافت فرسوده ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، غلامرضا جانقربان با بیان اینکه کلان شهر قم دارای یک هزار و 580 هکتار بافت فرسوده بوده و حدود 315 هکتار آن بافت تاریخی است، اظهار کرد: از محدود قانونی 13 هزار هکتار قم، حدود چهار هزار هکتار آن شاخصه های بافت فرسوده را دارد و بیش از 60 درصد جمعیت شهر قم در این چهار هزار هکتار سکونت دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: بالاترین مساحت منازل در بافت فرسوده قم 200 مترمربع است و بیشتر مساحت های عرصه نیز زیر 200 مترمربع است.

جانقربان با اشاره به اینکه بافت فرسوده قم در 6 منطقه شهری متمرکز است و تنها منطقه هشت و بخش هایی از منطقه چهار بافت فرسوده نداریم، تصریح کرد: نوع کالبد، ریزدانگی، قدمت بالای ساختمان ها و موضوع ایمنی آن ها مسئله ای است که بافت فرسوده قم از آن رنج می دهد.

وی ابراز کرد: کمبود زیرساخت های شهری همانند فضای سبز، کاربری های فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر مشکلات شهروندان قمی ساکن در بافت فرسوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: محدودیت ارتفاع، نبود سیاست های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور با توجه به مشکلات اقتصادی افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقدان سیاست های تشویقی عامل رکود ساخت و ساز در بافت فرسوده

فقدان سیاست های تشویقی عامل رکود ساخت و ساز در بافت فرسوده