مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-05سياسي

مدایح حضرت علی(ع) از شگفتی های ادبیات جهان اند


کامران شرفشاهی، مدایح و مراثی فراوان سروده شده در وصف امیرالمؤمنین(ع) را از شگفتی های ادبیات جهان خواند و گفت: از زمان حیات ایشان این مدایح آغاز شده و بخش عمده آن ها مربوط به ادبیات عرب است.

- ، برنامه رادیویی گفتگوی فرهنگی در مصاحبه و گفتگو با کاظم کامران شرفشاهی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی درباره سیمای امام علی (ع) در شعر فارسی، از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

کامران شرفشاهی در ابتدای این برنامه، درباره تغییرات شعر علوی از گذشته تا امروز گفت: شخصیت های بزرگی در طول تاریخ بودند اما همه آنها نتوانستند در حوزه ادبیات ورود کنند.

وی، مدایح و مراثی فراوان سروده شده در وصف امیرالمؤمنین را از شگفتی های ادبیات جهان خواند و گفت: از زمان حیات ایشان این مدایح آغاز شده و بخش عمده آنها مربوط به ادبیات عرب است.

از قرن سوم و چهارم به بعد شاهد رویکرد شاعران پارسی زبان در مورد سرودن مدایح علوی بودیم که تا امروز همچنان ادامه داشته و کمتر شاعری است که در دیوان خود، سروده ای در مدح امیرالمؤمنین نداشته باشد.

این شاعر آیینی در ادامه گفت: برخی از شاعران که مسلمان و شیعه نبودند، در شعرهای خود به مدح حضرت علی ( ع) از منظر عدالت، انسان و دردمند بودن و به طور کلی خصائصی که در بشر امروز کمرنگ شده است، پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدایح حضرت علی(ع) از شگفتی های ادبیات جهان اند

مدایح حضرت علی(ع) از شگفتی های ادبیات جهان اند