مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-05-05اقتصادي

گیلان در صدر جدول تولید بوقلمون مادر در کشور


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان در تولید بوقلمون مادر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان در تولید بوقلمون مادر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت علی اکبرنژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان رتبه هفت کشوری را در تولید بوقلمون گوشتی دارد، گفت: استان با هفت واحد بوقلمون مادر با ظرفیت 39 هزار و 700 قطعه رتبه اول کشور را داراست.

وی افزود: تولید گوشت بوقلمون در گیلان را 1278 تن عنوان کرد و افزود: همچنین بیش از 2میلیون و 500 قطعه تولید جوجه یک روزه در استان تولید می شود.

سال 99 داشته ایم.

علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه فروردین ماه سال جاری 165هزار و 691قطعه جوجه یک روزه تولید شده است، خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای تولید بوقلمون گوشتی در استان گیلان 15 واحد با ظرفیت 86 هزار و 500 قطعه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: تعداد واحدهای جوجه کشی سه کارخانه با ظرفیت 950 هزار عدد تخم در هر دوره است.

علی اکبرنژاد افزود: گیلان با دارا بودن یک کشتارگاه بوقلمون 30 درصد گوشت بوقلمون تولید ی استان درداخل مصرف و 70درصد باقیمانده به خارج از گیلان برای مصرف صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان در صدر جدول تولید بوقلمون مادر در کشور

گیلان در صدر جدول تولید بوقلمون مادر در کشور