مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 08:102021-05-05اجتماعي

اشتغال؛ عامل اصلی مهاجرت جوانان روستای گردشگری ایله


روستای ایله با قابلیت های فراوان در حوزه گردشگری، مشکلاتی دارد که متاسفانه به دلیل رفع نشدن آن جوانان این منطقه به روستاهای همجوار و شهر تایباد مهاجرت می کنند.

- روستای زیبای ایله در منطقه ای کوهستانی در فاصله 45 کیلومتری شهرستان تایباد و در جنوب غربی آن در بخش پایین ولایت و در بین روستاهای آبقه و پشته قرار دارد.

این روستا دارای چشم اندازهای زیبای طبیعی است که در فصل بهار این زیبایی ها دو چندان می شوند، وجود کوه های مرتفع با دره های سرسبز و چشمه های جوشان جمعیت زیادی را در فصل بهار به این روستا می کشاند.

اگر چه همه گیری کرونا گردشگری را تا حدود زیادی از رونق انداخته ولی آنچه اهمیت دارد این است که به هر صورت این روزها پایان می یابد و باز هم به اهمیت گردشگری و اقتصاد آن بر خواهیم گشت.

برای بررسی مشکلات گزارش شده از سمت ساکنان این روستا به این منطقه زیبا رفتیم و با ساکنان آن از نزدیک گفت وگو کردیم و در جریان مشکلات آن ها قرار گرفتیم، از جمله مسئله اشتغال و احداث معدن مواردی بود که به آن در ادامه نیز اشاره می شود.

دهیار روستای ایله در همین راستا طی گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این روستا با 287 نفر جمعیت در قالب 78 خانوار به دلیل کمبود جمعیت بودجه محدودی دارد از این رو امکانات چندانی نمی توان برای این منطقه در نظر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال؛ عامل اصلی مهاجرت جوانان روستای گردشگری ایله

اشتغال؛ عامل اصلی مهاجرت جوانان روستای گردشگری ایله