مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-05سياسي

مفهوم استجابت دعا دست یافتن به کمال بالاتر است


ما در مورد مفهوم دعا باید تغییری در ذهن مان ایجاد کنیم،فکر می کنیم استجابت دعا یعنی حتماً آن چیزی که ما می خواهیم محقق شود در حالیکه اینطور نیست.

- ، حجت الاسلام صفدر الهی راد عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی در برنامه بدون توقف در پاسخ به این سوال که آیا خدا که حکمت مطلق است نمی تواند جلوی این همه جنایت و اختلاس و دروغ را بگیرد یادآور شد: در غرب دو فیلسوف یکی ملحد و دیگر متدین بر سر همین قضیه با هم بحث کردند و فیلسوف متدین مسیحی پاسخ داد، عالمی که در آن وجود مختار باشد کامل تر است و لازمه اختیار این است که اگر خواستیم خیر یا شر را بپذیریم، اگر خواستیم کمک کنیم و اگر نخواستیم کمک نکنیم، اگر خدا جهانی را بیافریند که در این جهان شرّ اختیاری یا شرّ اخلاقی نباشد یعنی که موجود مختار آفریده نشود.

وی ادامه داد: در صورتی که وجود انسان مختار، کامل تراست و لازمه وجود مختار این است که اگر خواست بمب هسته ای ساخته و میلیون ها انسان را از بین ببرد، اگر قرار است انسان فاسدی نباشد یعنی موجود مختار نباشد، خدا خواست کامل ترین عالم را خلق کند و کامل ترین عالم آن است که در آن انسان مختار باشد و لازمه طبیعی و ذاتی و اختیار این است که اگر می خواهد جنایت کند و اگر می خواهد کمک کند، حالا از این جهان می توان توقع داشت که چنین جنایاتی در آن نباشد؟ لذا انس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفهوم استجابت دعا دست یافتن به کمال بالاتر است

مفهوم استجابت دعا دست یافتن به کمال بالاتر است