مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-05فرهنگي

اجرای عملیات استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذفروش


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اجرای عملیات رفع خطر و استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذفروشان خبر داد.

- ، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بازار تبریز گفت: بازار سرپوشیده تبریز سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است که با توجه به چنین جایگاهی، مرمت و سامان دهی این بنای تاریخی همواره در اولویت کاری پایگاه جهانی بازار و اداره کل استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مرمت بخش های در معرض آسیب و نیازمند استحکام بخشی بازار جهانی تبریز به طور مداوم در حال اجرا است، افزود: با توجه به اینکه یکی از طاق های واقع در تقاطع تیمچه مظفریه با بازار کاغذ فروشان دچار فرسودگی شده بود و نیازمند رسیدگی و استحکام بخشی بود، عملیات رفع خطر، برداشت دیوار فرسوده، سبک سازی و تعمیر طاق توسط گروه متخصصان و فنی میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

حمزه زاده همچنین به اقدامات انجام شده در راسته مسجد مقبره و راسته بازار جدید نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز عایق کاری گنبدهای واقع در راسته مسجد مقبره و راسته بازار جدید، حدود 500 مترمربع از گنبدهای راسته های مذکور مورد عایق کاری قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذفروش

اجرای عملیات استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذفروش