مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 09:002021-05-05اقتصادي

شروع برداشت توت فرنگی در گیلان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت توت فرنگی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، منوچهر پارسافر به همشهری آنلاین گفت: در یک ماهه اخیر 448 تن توت فرنگی از باغ های روباز گیلان برداشت شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: پیش بینی می شود از سطح 126 هکتار زمین زیر کشت چهار هزار و 48 تن و از سطح 14 هکتار کشت گلخانه ای، 995 تن توت فرنگی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته افزون بر یک هزار و 300 تن توت فرنگی در گلخانه های استان گیلان برداشت شد، گفت: پیش بینی می کنیم این میزان امسال در مجموع به هزار و 443 تن با ارزش اقتصادی 360 میلیارد ریال برسد.

پارسافر با اشاره به اینکه مناطق صوفیان دهه صومعه سرا و سی دشت رودبار قطب تولید توت فرنگی در گیلان هستند افزود: شهرستانهای صومعه سرا، رشت، آستانه، لنگرود، لاهیجان، تالش، رودبار از دیگر مناطق تولید کننده توت فرنگی در استان محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: تعداد بهره برداران این محصول 750 نفر است و برداشت توت فرنگی در گیلان از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان درخصوص طرح توسعه باغات توت فرنگی اظهار کرد: درحال حاضر طرح های توسعه ای کشت توت فرنگی فقط در محیط های گلخانه ای گیلان اجرا می شود وی تأکید کرد: امسال به دلیل ادامه وض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع برداشت توت فرنگی در گیلان

شروع برداشت توت فرنگی در گیلان