مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 09:302021-05-05اقتصادي

گیلان تحت تاثیر تغییرات اقلیم است/ افزایش 116 درصدی بیمه اراضی شالیکاری


مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به احتمال وجود تنش آبی در حوزه شرب و کشاورزی، گفت: استان گیلان شدیدا تحت تاثیر تغییرات اقلیم قرار دارد و زمستان گذشته دمای بالایی را تجربه کردیم.

- ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به احتمال وجود تنش آبی در حوزه شرب و کشاورزی، گفت: استان گیلان شدیدا تحت تاثیر تغییرات اقلیم قرار دارد و زمستان گذشته دمای بالایی را تجربه کردیم.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره پیش بینی های قانون مدیریت بحران در حوزه تنش آبی، اظهار کرد: براساس مواد 16 و 17 قانون مدیریت بحران، باید نسبت به پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث احتمالی از جمله خشکسالی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مناطق مختلف شرق، غرب و مرکز استان درگیر تنش آبی است، افزود: به زودی اعتبارات ملی برای مقابله با تنش آبی به استان گیلان تخصیص می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، تنش احتمالی آب در استان را هم در حوزه شرب و هم در حوزه کشاورزی دانست و تصریح کرد: البته هنوز به مرحله بحران آب نرسیده ایم و نیازمند مدیریت مصرف برای جلوگیری از تنش آبی به ویژه در بخش کشاورزی هستیم.

مرادی، بیشترین نگرانی را متوجه اراضی کشاورزی خارج از آبدهی سد سفیدرود دانست و اضافه کرد: اراضی کشاورزی در شهرستان های رضوانشهر، ماسال، تالش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان تحت تاثیر تغییرات اقلیم است/ افزایش 116 درصدی بیمه اراضی شالیکاری

گیلان تحت تاثیر تغییرات اقلیم است/ افزایش 116 درصدی بیمه اراضی شالیکاری