مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 11:152021-05-05اقتصادي

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 33هزار هکتار از اراضی کشاورزی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون عملیات سمپاشی و مبارزه با سن غلات در سطح 33 هزار و ‏‏819 هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین اجرا شده و این روند همچنان ادامه دارد.

- به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار کرد: سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو محسوب می شود به طوری که با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب خسارت کمی و کیفی ‏به محصول می شود و در صورت عدم کنترل می تواند خسارات زیادی را به کشاورزان وارد کند.

‏ وی با بیان اینکه این میزان سطح مبارزه در مرحله سن مادر انجام شده است، مدیریت جدی سن در مرحله مادری را ‏ضروری دانست و تاکید کرد‎: ‎‏ بازدیدهای میدانی مستمر و منظم به منظور پایش وضعیت آفات در مزارع و مبارزه اصولی و ‏به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از طغیان پوره سن، کاهش مصرف سموم و کاهش خطرات زیست محیطی می شود‎.

‎ این مسئول با تاکید بر اینکه تعیین زمان مناسب برای کنترل این آفت و سمپاشی مزارع کشاورزی در زمان مناسب می تواند ‏نقش مهمی در کاهش سن زدگی و افزایش کمی و کیفی محصول داشته باشد؛ تصریح کرد: کشاورزان باید توصیه های ‏کارشناسان کشاورزی را مد نظر قرار دهند و پیرامون زمان سمپاشی، روز انجام عملیات و مقدار سم مصرفی از مشاوره های ‏کارشناسان جهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 33هزار هکتار از اراضی کشاورزی

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 33هزار هکتار از اراضی کشاورزی