مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 11:452021-05-05اقتصادي

کاهش 80 درصدی بروز بیماری IHN در ماهیان قزل آلای آذربایجان شرقی


مدیر کل دامپزشکی استان از کاهش 80 درصدی بروز بیماری IHN در ماهیان قزل آلای استان طی دو سال اخیر خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل دامپزشکی استان از کاهش 80 درصدی بروز بیماری IHN در ماهیان قزل آلای استان طی دو سال اخیر خبر داد.

امیرحسین بهداد، با اعلام این خبر اظهار کرد: ایران کشوری است که جایگاه نخست تولید ماهی قزل آلای رنگین کمانی در آب های شیرین دنیا را دارد.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی یکی از قطب های شیلاتی کشور در بین استان های غیرساحلی بوده اما پرورش ماهی قزل آلا با مشکلاتی نیز همراه است، گفت: بروز بیماری هایی مانند بیماری نکروز عفونی مراکز خون ساز(IHN) یکی از این بیماری های خسارت بار ماهیان قزل آلا بوده و باعث مرگ و میر این نوع ماهی ها می شود.

وی افزود: بیماری نکروز عفونی مراکز خون ساز(IHN) یکی از بیماری های ویروسی مهم ماهی قزل آلای رنگین کمانی است که در سال های اخیر به همراه سایر بیماری های ویروسی موجب خسارات سنگین به واحدهای تکثیر و پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان شده است.

بهداد افزود: اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی توانسته است با انجام رصد و پایش این بیماری در مزارع تکثیر، تفریخ و پرورش ماهیان قزل آلای استان و شناسایی به موقع و قرنطینه مزارع آلوده ، بروز این بیماری را در طی دو سال اخیر به حداقل ممکن برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 80 درصدی بروز بیماری IHN در ماهیان قزل آلای آذربایجان شرقی

کاهش 80 درصدی بروز بیماری IHN در ماهیان قزل آلای آذربایجان شرقی