مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-06اقتصادي

راه اندازی آزمایشگاه تختصصی کنترل کیفیت آب شرب فیروزآباد


مدیر آبفا فیروزآباد از راه اندازی آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفیت آب شرب شهرستان فیروزآباد با پایش 18 پارامتر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، محدودیت منابع آب نیاز روزافزون به آب شرب تولید فاضلاب های حاصل از فعالیت های گوناگون آلودگی های بیش از حد و بیش از پیش آبها و افزایش بیماریهای مرتبط با آب غیر بهداشتی موجب می شود که کیفیت آب جهت مصارف مختلف به ویژه آب آشامیدنی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

به همین منظور یکی از برنامه های عمران شهری تامین آب سالم و مطابق با استانداردهای بین المللی، مطابق با ایجاد سیستم های جمع آوری و تصفیه می توان خطر جدی برای آب های زیرزمینی و سطحی و نهایتاً محیط زیست به شمار آیند.

برنامه ریزی اصولی و علمی در زمینه کنترل کیفی منابع آب به این ترتیب حفظ کیفیت محیط زیست به ویژه منابع آب شرب، پیشگیری از آلودگی آب ها و به کارگیری شیوه های مناسب تصفیه آب و فاضلاب نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و علمی در زمینه کنترل کیفی منابع است.

در رئوس این برنامه ها مواردی مانند شناخت و ارزیابی منابع آلوده کننده آب و ظرفیت پذیرش آلاینده ها توسط منابع آب نشان داده می شود.

اندازه گیری پارامترهای تعیین کننده کیفیت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آب، تجزیه و تحلیل نتایج کسب شده و ایجاد تاسیسات تصفیه خانه آب و فاضلاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی آزمایشگاه تختصصی کنترل کیفیت آب شرب فیروزآباد

راه اندازی آزمایشگاه تختصصی کنترل کیفیت آب شرب فیروزآباد