مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-05-06بين الملل

وزیر خارجه فرانسه با رییس جمهور لبنان دیدار کرد


وزیر خارجه فرانسه که به منظور رایزنی درباره وضعیت کنونی لبنان (مشکل تشکیل دولت)، وارد این کشور شده با رییس جمهور لبنان دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جان ایو لودریان وزیر خارجه النشره ، لودریان پس از دیدار با عون بدون اینکه حرفی درباره محتوای این دیدار بزند، کاخ بعبدا را ترک کرد.

  لبنان از تابستان سال گذشته که انفجار بزرگ بیروت به وقوع پیوست و دولت حسان دیاب استعفا کرد، با دولت پیشبرد امور اداره می شود.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در پی انفجار بیروت در آگوست سال گذشته چند بار به لبنان سفر کرد و بنا به گفته خودش طرحی برای نجات این کشور و تشکیل دولت ارائه کرد اما این طرح به دلیل اختلافات داخلی میان احزاب لبنانی تاکنون راه به جایی نبرده است.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی اللواء ، لودریان گفته این کشور به سیاسیون لبنانی که در روند تشکیل دولت سنگ اندازی می کنند یا در فساد نقش دارند اجازه ورود به فرانسه نخواهد داد.

منابع سیاسی لبنانی امید دارند این اظهارات پرونده تشکیل دولت در لبنان را که دچار رکود شده به جلو ببرد.

روزنامه الشرق الاوسط هم نوشت، لودریان با این اظهارات به طرف های محلی در لبنان پیام فرستاد که طرح فرانسه تنها طرح باقیمانده روی میز مشورت برای تشکیل دولت است و بهتر است در مواضع خود بازبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه فرانسه با رییس جمهور لبنان دیدار کرد

وزیر خارجه فرانسه با رییس جمهور لبنان دیدار کرد