مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-05-06اقتصادي

کاهش 75 درصدی گردشگری در اسپانیا


با گذشت ماه ها از آغاز واکسیناسیون گسترده کووید-19 در اسپانیا، این کشور اروپایی در ماه گذشته میلادی (مارس/ فروردین- اردیبهشت) پذیرای 490 هزار و 88 گردشگر بین المللی بود که نسبت به مدت مشابه در سال 2020 و در بحبوحه اعلام وضعیت هشدار، بیانگر کاهش 75.

5 درصدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، بر اساس داده های ارائه شده از سوی مرکز ملی آمار اسپانیا (INE) این میزان اگر چه نسبت به نخستین ماه دشوار 2020، تحت تاثیر همه گیری کووید-19، آمار نامطلوب تری است اما در مقایسه با ماه های اخیر به ویژه کاهش بیش از 80 درصدی ورود گردشگران خارجی در سپتامبر گذشته (شهریور- مهر) روند قابل قبول تری است.

رِیِس ماروتو وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا پیشتر اعلام کرد که این صنعت کلیدی، سه ماهه نخست سال 2021 را با کاهش 70 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2019 به پایان خواهد رساند.

ماروتو همچنین تصریح کرد، در صورت کاهش آمار ابتلا به بیماری همه گیر و تداوم برنامه واکسیناسیون با روندی قابل قبول ، پیش بینی می شود که جذب گردشگران خارجی از ماه ژوییه (تیر ماه) آغاز شده و تا اکتبر (مهر ماه) ادامه یابد.

عدم اطمینان و بی اطلاعی از روند گسترش بیماری همه گیر، محدودیت ها، هراس مردم از سفر و تاخیر در برنامه های واکسیناسیون از عواملی است که موجب شد تا گردشگری اسپانیا در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 75 درصدی گردشگری در اسپانیا

کاهش 75 درصدی گردشگری در اسپانیا