مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 19:452021-05-06سياسي

گذری کوتاه بر صهیونیسم/از اشغال فلسطین تا مبارزه در البرز


امام خمینی(ره) چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ابتکاری ماندگار، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کرد تا موضوع فلسطین به عنوان یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام همیشه در اولویت کشورهای اسلامی باشد.

- ایسنا/البرز امام خمینی(ره) چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ابتکاری ماندگار، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کرد تا موضوع فلسطین به عنوان یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام همیشه در اولویت کشورهای اسلامی باشد.

به همین مناسبت گذری کوتاه بر صهیونیسم، تشکیل رژیم اسراییل و روابط ایران با رژیم صهیونیستی داشته ایم و در آخر هفت نفر از روحانیونی که پیش از انقلاب اسلامی مبارزاتی با موضوع صهیونیسم داشته اند پرداخته ایم.

حسین عسکری نویسنده و البرزپژوه در یادداشتی برای ایسنا نوشت: در اواخر قرن نوزدهم میلادی، یهودیان اروپا که از پراکندگی و فروپاشی جامعه کوچک مذهبی خود بیمناک بودند، اندیشه ای را شکل دادند که پیش از این، سابقه سیاسی در دین یهودیت نداشت و نام آن را صهیونیسم گذاشتند.

صهیون نام تپه ای در بیت المقدس است که به باور یهودیان، محل استقرار تخت پادشاهی حضرت سلیمان، یکی از پیامبران بنی اسراییل بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری کوتاه بر صهیونیسم/از اشغال فلسطین تا مبارزه در البرز

گذری کوتاه بر صهیونیسم/از اشغال فلسطین تا مبارزه در البرز