مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-05-07اقتصادي

برداشت نوبرانه ای به رنگ بهشت و بهار از باغات «نمهیل»خلخال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، فصل بهار که فرا می رسد با خود علاوه بر سرسبزی و سرزندگی در طبیعت، نوبرانه هایی به همراه می آورد که برداشت آنها موجب خراردیبهشت ماه ، میوه توت سفید، اولین نوبرانه باغات روستای نمهیل خلخال است که به بازارهای استان اردبیل و سایر استان ها ارسال می شود.

  برای مشاهده برداشت این میوه بهشتی با سپری کردن 55 کیلومتر مسافت از مرکز شهر خلخال به سمت شهر هشجین به روستای نمهیل در جوار رودخانه قزل اوزن می رسیم.

نواری سبز از باغات توت و انواع میوه ها در کنار رودخانه در نگاه اول چشم نوازی می کند و سرسبزی باغات نشان از تلاش و کوشش اهالی در باغات و روستاها دارد.

در ورودی روستا سراغ خانواده آقای حسنی رفتیم و ایشان با روی گشاده ما را به باغ توت در کنار رودخانه خروشان قزل اوزن برد.

  برداشت توت سفید ارگانیک در سایه وجود رودخانه قزل اوزن خانواده آقای حسنی از بامداد و از هنگام طلوع خورشید به باغ توت رفته و با برپا کردن پارچه های به نام کارخانه که از پلاستک و نوعی نایلون است در زیر درختان توت برداشت توت را آغاز می کنند.

برداشت توت مثل برداشت سایر میوه راحت نیست و باید برای برداشت آن علاوه بر کمک چند نفر در پایین درخت و نگه داشتن کارخانه و یا همان پارچه یا روفرشی، ضربه هایی بر تنه درخت زده شود تا توت از شاخه ها فرو ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت نوبرانه ای به رنگ بهشت و بهار از باغات «نمهیل»خلخال

برداشت نوبرانه ای به رنگ بهشت و بهار از باغات «نمهیل»خلخال