مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-07بين الملل

طالبان بار دیگر در افغانستان به قدرت می رسد


عضو سنای آمریکا به نشریه «هیل» گفته که طالبان تا آخر سال جاری میلادی بر افغانستان حاکم می شود و قدرت را در اختیار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، میچ مک کانل از سناتورهای جمهوریخواه سنای آمریکا مدعی شد که طالبان بار دیگر قدرت در افغانستان را در اختیار می گیرد و بر این کشور حاکم می شود.

وی در مخالفت با تصمیم جوبایدن رییس جمهور آمریکا درباره خروج از افغانستان نیز اظهارداشت که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان برای مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای افغان به نفع آمریکا است.

سناتور جمهوریخواه پیش از این نیز بارها با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مخالفت کرده بود.

به نظر می رسد علاوه بر اختلاف ها بین کاخ سفید و پنتاگون بر سر نیروهای خارجی، برخی از اعضای سنای آمریکا نیز در این باره دچار اختلاف هستند.

آدام اسمیت رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا چندی قبل با ضروری دانستن حفظ نیروهای ضدتروریسم آمریکا در افغانستان گفته بود که دولت بایدن در پی توافق با طالبان برای حفظ این نیروها فراتر از زمان تعیین شده برای خروج است.

جک رید از حزب دموکرات و سناتور ارشد در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز چندی قبل تاکید کرده بود که حضور نظامیان این کشور در افغانستان باید تمدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان بار دیگر در افغانستان به قدرت می رسد

طالبان بار دیگر در افغانستان به قدرت می رسد