مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-05-07سياسي

ماهیت روز جهانی قدس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است


حجت الاسلام ارزانی، با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز جهانی قدس به ویژه در سطح ممالک اسلامی اظهار کرد: ماهیت این روز مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است.

- ، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) و تأثیر آن در سطح جوامع اسلامی اظهار کرد: به نظر من این شاهکار ویژه امام (ره) بود که با تدبیر و اندیشه خاص خود یک روز را در ماه مبارک رمضان به نام قدس شریف نامگذاری کرد و منجر به توجه ممالک اسلامی به مساله فلسطین شد.

رییس ستاد فهما ادامه داد: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است و همه مسلمین به آن تعلق خاطر ویژه دارند، از سوی دیگر مسجدالاقصی نیز بالذات مسجد اول است و جایگاه خاصی دارد، بنابراین اطلاع مردم دنیا از اینکه چه اتفاقی بر سر قبله اول مسلمانان آمده است از اهمیت برخوردار است و از سوی دیگر بزرگداشت روزی به نام قدس منجر به وحدت میان مسلمین می شود.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه روز قدس تأثیری در سطح جهان و نَه صرفاً ملت های مسلمان گذاشت، افزود: من در کشورهای مختلفی در ماه مبارک رمضان حضور داشتم و شاهد بودم که جمعیت های مختلف از ادیان دیگر نظیر مسیحیان، یهودیان، بوداییان در کنار مسلمانان در راهپیمایی روز قدس شرکت می کردند و اعتراض خود را نسبت به اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهیت روز جهانی قدس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است

ماهیت روز جهانی قدس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است