مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-08اقتصادي

بیش از 15 هزار تن انواع آبزی از منابع آبی آذربایجان غربی روانه بازار شد


مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 300 تن انواع ماهی از استان به کشورهای همسایه صادر سده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 300 تن انواع ماهی از استان به کشورهای همسایه صادر سده است.

محمدباقر قریشی در گفت وگو با ایسنا افزود: در سال گذشته در مجموع 15هزار و 425 تن انواع آبزی شامل 8980 تن انواع ماهی پرورشی سرد آبی و گرمایی و 6445 تن ماهی ازمنابع آبی استان روانه بازار های داخلی و خارجی شده است.

قریشی بااشاره به اینکه در سال گذشته 300 تن انواع ماهی به ارزش یک میلیارد دلار از آبزیان استان صادرات شد، تصریح کرد: عمدتا کشورهای همسایه از قبیل آذربایجان، عراق و ترکیه بازار های مصرف آبزیان استان هستند.

قریشی با اشاره به کاهش ذخایر شاه میگو دراز آب شیرین در دریاچه پشت سد ارس خاطر نشان کرد: علت اصلی کاهش شاه میگو صید بی رویه و قاچاق بود که از سال 97 صید و بهره برداری تجاری شاه میگو دراز آب شیرین سد ارس ممنوع شده و جهت نظارت دقیق وحفظ و حراست در دریاچه ونیز صید شاه میگو نسبت به تشکیل یگان حفاظت اقدام وچارت تشکیلاتی آن تصویب شده است.

مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با تاکید به اینکه استان از لحاظ تولید منابع آبی مقام اول را در بین استان های غیر ساحلی در کشور دارا است، اظهار کرد: صید ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 15 هزار تن انواع آبزی از منابع آبی آذربایجان غربی روانه بازار شد

بیش از 15 هزار تن انواع آبزی از منابع آبی آذربایجان غربی روانه بازار شد